sunnuntai 18. tammikuuta 2015

Back in business

Miten aika vilahtikin taas näin nopeaa? Kuukauden mittaisen joululoman lisäksi takana on jo ensimmäinen viikko toisesta lukukaudesta. Joululomasta mulla ei oikeastaan ole paljoa kirjoiteltavaa, sillä mä todella lomailin ja unohdin onnistuneesti kaiken syksyn aikana opitun. Mun puhelimen ja läppärin yhtäaikainen hajoaminenkin auttoi lomailemaan vielä tehokkaammin. Viikko sitten sunnuntaina lentokoneessa ja bussissa istuminen otti vähän kyllä päähän, sillä kukapa sitä nyt kouluun haluaisi lähteä kun on kuukaudessa juuri sopivasti tottunut rentoon lomaelämään.

Täälläkin satoi vähän aikaa sitten, en mä sitä lumeksi olisi kutsunut mutta kuitenkin.
Asuntolan eteen päästyäni mut tempaistiin kuitenkin heti takaisin siihen AC:n ihanaan puoleen elämästä. Tuli väsymyksestä huolimatta heti paljon parempi mieli, kun näin kaikki kaverit ja pääsin omaan tuttuun nurkkaan. Loput illasta (ja ehkä osa yöstäkin) meni kuulumisia vaihdellessa ja jutellessa. Jotenkin tällä kertaa oli paljon helpompi lähteä kotoa kun sai palata tuttuun paikkaan. Syksy oli mun mielestä todella paljon rankempi kun kaikki oli uutta ja en tuntenut ketään.

Käytiin perjantaina illallisella juhlimassa Shohinin synttäreitä

Ensimmäisellä lukukaudella oli myös enemmän yhtäjaksoista arkea. Tällä kertaa mulla on edessä paljon kaikkea kivaa, mitä odottaa ennen maaliskuun loppua, jolloin seuraavan kerran pääsen kotiin. Eilisen TedX konferenssin lisäksi mulla on kalenterissa merkittynä luisteluretki Cardiffiin, United World -konferenssi, äidin vierailu helmikuun alussa, itse järjestämäni projektiviikko Suomeen (erillinen postaus tästä joskus lähempänä), sekä mun 18-v. synttärit. Koti-ikäväkään ei pääse niin pahasti yllättämään kun mulla on jotain kivaa melkein jokaiselle viikolle pääsiäislomaan asti.


Eilinen konferenssi siis koostui opiskelijoiden ja ulkopuolisten puhujien pitämistä puheista. Puheiden aiheina oli vaikka mitä, etenkin kaikenlaista maailmanparantamiseen liittyvää. Itse kävin kolmessa puheessa. Mielestäni kaikista parasta tässä konferenssissa on, että kaikki puheet ilmestyvät jossain vaiheessa nettiin, joten niitä voi katsoa myös jälkikäteen. Laitan sitten blogiinkin parhaat palat. Mun lempparipuhe oli ystäväni Immaculata Abban pitämä puhe pienistä ongelmista.


TEDiin voi tutustua tarkemmin täällä, ja tylsyyden iskiessä vaikka katsoa muutkin pari tuhatta TED-puhetta :) 



Tämän lisäksi mun viikonloppuun kuuluu uimista, sillä päätin että kyllä mun pitää tuota uima-allasta nyt alkaa käyttämään hieman useammin kun se kerran tuolla parinsadan metrin päässä on, esseenkirjoittamista globalisaatiosta, funktionalismia ja kaksi viimeistä ruisleivän palasta. Huomenna taas pääsen jatkamaan mun vapaaehtoistyötä Llantwitissa peruskoulussa.

1 kommentti: